(Niet zo) beste Guy , Didier enz

-- Op mijn brievenbus staat duidelijk gemeld dat ik geen reclameboodschappen wil ontvangen. Politieke leugenpropaganda staat voor mij gelijk met reclameboodschappen. Het zijn zelfs reclameboodschappen van een inferieure soort. Voor de homo politicus (of zo iets) blijkbaar niet. Het "goede nieuws" blijf binnenstromen. Na 7 juni wordt alles anders ...

Gedurende mijn afwezigheid ontving ik ook een "Beste Paul" brief van de blauwe Gentse oppermanitoe. Hierbij laat ik hem weten dat ik die met de rest van het afval onmiddellijk bij het oud papier gegooid heb. Mijn tijd op deze wereld is te kort geworden om zulke boodschappen nog te lezen.

Respect voor de kiezer ?

-- In de krant wordt nog nagekaart over de vlammende ruzie tussen een genaamde Elio en een genaamde Didier, topstukken in een gebied dat die krant stilaan als het nabije buitenland is gaan beschouwen.

Ik lees : "De houdgreep van de PS op de politieke macht in het zuiden breken, kan een belangrijke nieuwe dynamiek op gang brengen in dit amechtige land."

In het land der blinden ...

Zou de alom geprezen, uiterst sluwe en efficiënte Didier - ik schrijf over hem, niet over zijn ministerie - de krant daartoe op een of andere manier hebben aangezet ?

Voor mij lijkt het lood om oud ijzer. En ik had een nog veel grafischer Middeleeuwse uitdrukking in gedachten.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

De heer Guy Verhofstadt laat ons weten dat zijn toekomst niet meer in de Belgische politiek ligt.

Zie : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=0R2ARPT9.

Oef ! Wat een opluchting !!