Smoke and mirrors

Dat België zichzelf in het buitenland slecht verkoopt is een waarheid als een koe. Maar sommige remedies zijn erger dan de ziekte zelf. Mijn kwaliteitskrant spendeert royaal twee bladzijden aan het probleem en mogelijke oplossingen, want blijkbaar is alles een kwestie van marketing.

Zie : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=8V29UH86&word=imagoschade.

Daarbij worden weer de onvermijdelijke lijstjes bovengehaald (de lijstjes staan blijkbaar alleen in de krant, niet op de website). Dat in een van deze lijstjes België op de 152ste plaats prijkt na (vanaf nr 145) Mauretanië, Algerije, Liberia, Eritrea, Roemenië, Zuid Ossetië en Libië zegt meer over de producenten van dat lijstje dan over ons land. Dat een "gat" als Ghana op de negende plaats prijkt is te gek voor woorden. Komen die lijstjesmakers ooit uit hun ivoren toren ? Ik schreef het al en herhaal het nog eens : garbage in, garbage out.

Deze onzin werd gepleegd in "East West Global Index 200" door een organisatie die zichzelf zeer bescheiden "A thought leader in nation branding" noemt.

Zie : http://eastwestcoms.com/global.htm.

Gewoon te gek voor woorden !

No comments: