ESTA

Inwoners van de EU die zonder visum naar de Verenigde Staten willen reizen, zullen vanaf volgend jaar voor hun vertrek een reeks persoonlijke vragen over hun gezondheid en hun strafrechtelijke verleden moeten beantwoorden. Het nieuwe elektronische autorisatieformulier is vandaag voorgesteld.

Zie : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF28072008_073&ref=front.

De VS zijn niet meer wat ze ooit geweest zijn. Indien ESTA de prijs is voor een bezoek aan de States, waar ik vroeger zeer graag kwam, en waar il nu al 10 jaar niet meer geweest ben, dan zal ik er toch nog eens zéér diep moeten over nadenken of ik die prijs wel wil betalen.

De roze bril waardoor ik de VS observeerde was in de loop der jaren al behoorlijk grijs geworden. Nu zou hij wel eens pikzwart kunnen worden ...

Ja, ik ben op de tenen getrapt ! Ik voel mij geschoffeerd. En indien de efficiëntie van de Amerikaanse administratie ook maar een tiende is van wat ze ons soms willen doen geloven, dan zit het er dik in dat ik met deze post de poort naar de VS voorgoed voor mezelf vergrendeld heb.

Nee, ik schrijf dit niet in mijn Engels. Indien ze dit willen lezen moeten ze het zelf maar vertalen.

No comments: