Stomverbaasd

Ik houd meneer Jean Marie De Decker voor een verwaande populist ; ik haat het door hem verdedigde ultra-liberalisme en veracht zijn republicanisme.

Puur uit nieuwgierigheid las ik zijn "Het multiculturele drama duurt voort" in De Standaard van vandaag. And lo and behold - ik kan niet echt veel inbrengen tegen zijn betoog. Integendeel !

Dat het artikel nogal eenzijdig gesteld is ? So what ? Zijn er nog andere ? Het gebrek aan luisterbereidschap lijkt me een van de grootste hedendaagse problemen. En we hebben allemaal boter op ons hoofd.

Ben ik dan ook een populist ? Een contraire populist misschien ?

Een paar citaten :

"Vroeger was er opvoeding en sociale controle. Nu zijn er videocamera's om de straatanarchie te detecteren. Niet om ze bij te sturen, want onze maatschappij is zo doordrongen van conflictvermijding en pacificatie dat straffen absoluut niet meer repressief en afschrikwekkend mogen zijn."

"Als justitie haar werk niet doet wordt de straf doorgeschoven, van diegenen die kwaad wilden berokkenen naar diegenen die slachtoffer zijn van het kwaad."

Lees : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=271QIF92&word=multiculturele+drama.

No comments: