Sprookje

Naar het schijnt heeft een ex wit konijn, nu president van een Belgische regio, een recent wit konijn in zijn partij zijn plaats gewezen. Niet dat dat tweede wit konijn dat niet dringend van doen had, want dat konijn is eigenlijk een voorbeeld van "hot air rises": met kerkrecht alleen kom je niet ver, ook niet wanneer je partijvoorzitter wil worden.

Het eerste wit konijn wil dat alle witte, grijze, bruine en andere konijnen in zijn uitstervend konijnenhok zijn verlicht inzicht volgen : het gewest moet in dit apenland het eerste en voornaamste bestuursniveau worden. Dat komt hem goed uit, want toevallig zit hij daar in de hoogste zetel.

Misschien kunnen we de problemen van dit land helpen oplossen door hem naar het federale niveau te versassen ? Als hij maar aan de top zit ?

En zeggen dat ik in mijn jonge, onnozele jaren misschien nog voor die partij gestemd kan hebben. Ik sterf bijna van schaamte !

Of om het politiek correcte te doen : bij deze bied ik aan al mijn landgenoten, die ik schaadde door dat onverantwoord gedrag, mijn diepste en welgemeende verontschuldigingen aan, en ik zweer : "Nie wieder !"

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Waarom "Nie wieder" in het Duits ?

Zo ben ik zeker dat ook al mijn streekgenoten de boodschap begrijpen.