Deodorant en voetbal

Verplicht deodorant op het werk ?

In Duitsland blijkbaar wel :
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100706_032.

Maar ja, onze oosterburen hebben altijd al geweten wat werkelijk belangrijk was en is en dat voorkomen en presentatie belangrijker zijn dan inhoud.

***
Iedereen die mij kent weet ik dat ik in mijn bijna zeventig jaar nooit één jota belangstelling heb kunnen opbrengen voor voetbal. Ik denk dat ik ooit op zowat achtjarige leeftijd de match Gantoise - Anderlecht moet gezien hebben met mijn vader en oom zaliger. Dat is alles.

Een onzinnige sport indien je het mij vraagt. Nu zie ik dat de vier halve finalisten bekend zijn in het tornooi dat onze schermen al weken teistert. Het zal tijd gaan worden ...

Het allerergste dat ik mij kan inbeelden is dat Oranje zou gaan winnen. Maar onmiddellijk daarna en niet veel minder erg zou zijn indien de Duitsers winnen. Zowal Oranje als de Duitsers zouden jaren nadien nog naast hun schoenen blijven lopen.

En, ramp boven ramp, de waarschijnlijkheid dat (ik weet niet meer welk) internationaal tornooi binnen enkele jaren (ik weet niet meer wanneer) door de Beneluxlanden met of zonder Lux georganiseerd zou worden, zou wel eens kunnen gaan stijgen ...

Van voetballen, verlos ons heer !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Voetbal interesseert me geen bal. Toch was ik dol gelukkig toen ik hoorde dat noch Nederland noch Duitsland de recente competitie gewonnen hebben.

Daar hadden we nooit het einde van gehoord !