De Lijn

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100728_005.

"4 op de 5 abonnementen De Lijn zijn gratis" en : "Ruim 1,8 miljoen Vlamingen hebben een abonnement van De Lijn, maar slechts 406.884 van hen betalen daarvoor. De 1,4 miljoen anderen reizen gratis."

Zazis et puis ze reflézis, zoals Aziel Zarbon het na de tweede wereldoorlog zo duidelijk stelde. Eerst dure cadeautjes geven en dan vaststellen dat je die niet meer kan betalen : ik stel jullie voor aan onze regeringen ...

Ik ben met De Lijn beginnen rijden toen ik als gepensioneerde een gratis abonnement kreeg : voordien deed ik alles te voet, met eigen wagen of per taxi.

Neem mij dat abonnement af en ik keer terug naar de vorige toestand. En als 1,249 mio gepensioneerden hetzelfde doen, wat gebeurt er dan met de verkeersdrukte, met het milieu en misschien zelfs met de aggressiviteit op straat ?

Bezint voor je begint ; maar ja, daarvoor moet je hersens en inzicht hebben, en niet achter ieder stemmetje aan gaan hollen.
Politici zijn geen haar beter dan tienerjongens die bij het zicht van een lief smoeltje of een kort rokje ook alle redelijkheid verliezen en het zwaar hijgend achterna spurten ...

No comments: