Gordel

"De Gordel werd in 1981 voor het eerst georganiseerd om het Vlaams karakter van de rand te beklemtonen en is in de loop der jaren uitgegroeid tot het grootste Vlaams, familiaal, sportief en muzikaal evenement."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100905_008.

In de quote werd ergens het woord "politiek" vergeten. Ja toch ? En in die dertig jaar is de verfransing met enorme schreden vooruitgegaan zodat ze nu zo goed als onomkeerbaar geworden is in de meeste faciliteitengemeenten. Van een razend succes gesproken ...

Overigens ben ik niet sportief ; bijlange niet Vlaamsgezind genoeg om aan dat soort evenementen deel te nemen ; haat ik massabijeenkomsten en houd niet van het type "muziek" dat bij de gordel hoort. Ik ben dat ook behoorlijk tevreden te kunnen schrijven dat ik nog nooit de minste bekoring gevoeld heb om aan dat cirkus deel te nemen.

Als contrarian kan ik zelfs enige sympathie opbrengen voor spijkerstrooiers en ander franstalig gebroed.

Nu gaan morgen de banden van mijn auto doorstoken zijn zeker ?

No comments: