Geloof

Eens te meer zorgt onze eurocommissaris voor een rel. Mijn lezers weten dat ik die zeer intelligente man niet hoog inschat omdat ik een duidelijk gebrek aan wijsheid zie.

Nu lees ik toevallig :

De tweede uitspraak van De Gucht was dat het "niet gemakkelijk is om zelfs met een gematigde Jood een rationeel gesprek te hebben over het conflict in het Midden-Oosten", en dat dit verklaard wordt door het gegeven dat vele Joden de intieme overtuiging hebben "het is bijna niet anders dan als een geloof te omschrijven... dat ze gelijk hebben. En dat geloof is moeilijk met rationele argumenten te bestrijden."

Uit :
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Gedachte/article/detail/1154834/2010/09/08/Hoe-word-ik-antisemiet-binnen-24-uur.dhtml.

Normaal besteed ik niet te veel aandacht aan dit soort informatie. Maar dit citaat treft me. Vervang Jood door Vlaming en Midden-Oosten door België. Een ervaring die ik enkele weken geleden nog eens persoonlijk mocht beleven en dagelijks in de media lees en hoor.

No comments: