Druk, druk, druk

Ik haat het wanneer er geprobeerd wordt mij onder druk te zetten voor een of andere onbenullige onnozelheid of uit commercieel belang . Sommige mensen denken dat de wereld vergaat wanneer ze binnen de vijf minuten geen antwoord krijgen op hun meest betekenisloze vragen.

Ik heb altijd al een haat-liefde verhouding gehad met de telefoon (zie vroegere posts) maar ik kan hem, in tegenstelling tot de meeste mensen, laten rinkelen.

De telefoon is dus een pressiemiddel, maar e-mail is erger, en het getwitter van de SMS-kes luidt het einde van de beschaving in. Iedereen blijft maar tikken en niemand denkt nog na (OK, een grove veralgemening, ik weet het) maar ik loop lastig !

Ik haat het wanneer iemand anders, dikwijls met de beste bedoelingen, probeert een of ander detail van mijn leven te regelen. Ik ben tenslotte vrijgezel en contrarian voor iets, of niet soms ?

A bon entendeur, salut !

3 comments:

Pablo Carpintero said...

"Ik ben op rust, laat me met rust !!"

nog niet op rust (en ook weinig tijd) said...

tja en zijn meestal die dat op rust zijn dat de minste tijd hebben...

pablo said...

Jaja ....