Nero 60 jaar

Veel meer dan Suske en Wiske, of Kuifje, een heldenfiguur uit mijn jonge jaren.

Zijn lof wordt gezongen op : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=TD1I0CFE.

Ik heb Nero's schepper één keer ontmoet in een café in Gent. Op algemene aanvraag tekende hij enkele figuurtjes op bierviltjes : de arme man kon niet eens rustig een pint drinken. Maar - if memory serves me right - werd die activiteit (het tekenen) snel gestopt door iemand die blijkbaar iets te maken had met de krant voor wie de heer Neels op dat ogenblik tekende.

Een tekeningske bij deze blog durf ik dus ook niet aan ... de krant, je weet wel.

Nero 60 jaar, zijn vader 84 ... nog vele jaren, meneer Neels !!

5 comments:

Lebbercherrie said...

Wat een toeval! Ben net bezig met mijn Nero's in te voeren in mijn digitale catalogus!

tanja said...

heb hem vd week nog op radio 2 gehoord (kun dat herbeluisteren via radio2.be doorklikken memo) en hij vertelde daar dat hij nu geniet van het lezen van zijn eerste albums die hij niet of nog nauwelijks herkent!!vertelde ook dat tekenen nu bijna niet meer gaat daar hij te veel beeft.maar hij klonk wel nog heel gezond.

Pablo Carpintero said...

Geruchten over specifieke personen worden op deze blog niet gepubliceerd. Niemand wordt daar beter van. Daarom heb ik één reactie verwijderd.

Lebbercherrie said...

Ok, Pablo, je hebt waarschijnlijk gelijk. Het was dan ook met veel voorzichtigheid geformuleerd, maar kan je perfect begrijpen.

Anonymous said...

Ik dank je voor je begrip.