Uit eten (3)

Nu zal iedereen je zeggen dat ik geen gemakkelijke klant ben. Maar ik heb hard voor mijn centen moeten werken en verwacht dan ook halvelings correct eten en een halvelings correcte bediening aan een aanvaardbare prijs.

Maar tegenwoordig schijnen veel te veel individuen zich geroepen te voelen om een restaurant (of een nachtwinkel) uit te baten. Reality TV speelt in deze mode een nefaste rol. Overal waar je kijkt verschijnen restaurants en brasseries. Overleven is alleen mogelijk met totaal onaangepaste prijzen. En restaurants die nog een goede reputatie hebben worden in die evolutie meegesleurd.

Hopelijk spelen de marktmechanismes van vraag en aanbod voor een keer hun rol en raakt de markt gesaneerd. Maar ik houd mijn adem niet in ...

Intussen zal ik gewoon hoe langer hoe minder uit gaan eten. Middelmatig eten kan ik zelf ook klaarmaken, voor een veel lagere prijs.

En ben ik de enige die denkt dat de gemiddelde kwaliteit van het eten in de Belgische restaurants - eens wereldtop - de laatste jaren zeer snel afneemt ?

1 comment:

piet snot said...

Het land verdampt - de kwailiteitskeuken ook.