Nieuws ?

Een extreem Flaamse politica met kanker heeft een audientie bij de paus gemist omwille van haar vechtscheiding. Dit lees ik op de website van mijn "kwaliteitskrant" De Standaard. Er lopen in dit land - spijtige genoeg - duizenden kankerpatienten rond die nooit de krant halen. Waarom is deze dame dan nieuws ?

Ik hoef dat soort nieuws echt niet te weten ; evenmin heb ik een boodschap aan de "tekenstrip" die de krant nu al weken lang over twee volle bladzijden teistert. Voor mij zijn én vorm én inhoud benedenmaats. Maar wie ben ik om tegen het "kunstzinnig inzicht" van een krantenredactie in te gaan ? Gelukkig loopt de serie nu op haar laatste benen.

Is er eigenlijk nog een verschil tussen een kwaliteitskrant en de "boekskes" ?

3 comments:

piet snot said...

Hoe geraakte die dame aan een (privé ?) audiëntie ?

pablo said...

En ze zijn weer in volle "form" : twee bladzijden over de zangeres die zelfmoord pleegde en de vraag wat Michael Jackson voor mij betekend heeft.

Eerlijk ? Niets, behalve irritatie wanneer ik toevallig op een van zijn "optredens" terechtkwam op TV.

pablo said...

Puur sensationalisme : nu ook weer met het Amerikaans "idool" dat overleden is.

Artikel na artikel na artikel. Vandaag een goede halve bladzijde op blz 2 en 3 over een hoopje mensen voor een theater in New York City : "Terwijl de ochtend vordert, groeit het gezelschap tot een zestigtal mensen." Echt wereldnieuws toch ?

En daarenboven nog een speciaal supplement (waarvan er zelfs twee exemplaren in mijn bus zaten).

Moet ik die nu bewaren ? Worden die ooit geld waard voor het papier vergaat ?

En toch ... moge dat menselijk wrak en alle andere - minder bekende - overledenen, in vrede rusten.

Hij was tenslotte ook maar een mens, maar wel een hele rare.