Fijngevoeligheid

Uitreiksel uit een mail op een genealogische website :

"Vandaag kloeg iemand erover dat een rouwbrief van haar grootouders op het internet geplaatst was en dat ze dat liever niet hadden. Ik heb eerlijk gezegd weinig goesting om op dat verzoek in te gaan, want als er één schaap begint te blaten dan zal de rest van de kudde ook wel snel beginnen te blaten." ... gevolgd door een "analyse" van wat wettelijk al dan niet mogelijk is.

Mijn tussenkomst :

"Ik heb maar één opmerking. Het gaat hier ten gronde om een zaak van respect en niet om wat wettelijk al dan niet toegelaten is. De vergelijking met een blatend schaap vind ik bijzonder onsmakelijk."

En de bal komt terug :

" Dat is een spreekwoord en heeft niets te maken als zou de persoon in kwestie een blatend schaap zijn, Sorry dat ik iets gebruikt heb dat je petje te boven gaat"

Ongelooflijk maar waar. Ik heb niet meer gereageerd. De man heeft het immers allemaal gezegd en bewezen ...

1 comment:

pablo said...

De moderator heeft terecht deze "discussie" stilgelegd en verwijderd, maar de man met de schapen is blijkbaar nog erger dan ik dacht : nu vliegt hij de moderator zelf in de haren. De man met de schapen is misschien héél verstandig, dat schijnt hij zelf toch te denken, maar twee zaken heeft hij zeker niet : menselijk inzicht en respect voor anderen.

Al mijn sympathie gaat naar de moderator.