Commentaren

Ik kan het niet laten - nog maar wat commentaren over en omtrent de inhoud van mijn "kwaliteitskrant" van vandaag.

-- Het titelblad meldt in koeien van letters : "Kwart arbeiders werkloos". Al jaren verdedigt de krant het standpunt dat het onderscheid tussen arbeider en bediende moet verdwijnen, maar een vette kop is nooit weg. En wanneer men de moeite neemt om het artikel te lezen weet men dat één arbeider op de vier vorige maand met één of meer dagen werkloosheid te kampen kreeg. Erg genoeg, zeer erg zelfs, maar zo nu en dan kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat mijn krant er soms een verborgen agenda op na houdt ...

-- De krant meldt dat een van onze twee tennisdiva's vandaag haar comeback ofte rentrée aankondigt. Leuk nieuws voor de fanaten. Maar moet Eén haar persconferentie echt live uizenden ? Een mooi staaltje van prioriteiten zeker ?

-- Lees : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=UC288SR6.
Nog maar eens over "sportelen" - zie ook de recente post "Budget".

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die de "sportelen" campagne "betuttelend en kleinerend" vind voor de 50-plussers. Maar de visionaire lichten die aan de basis liggen van deze campagne laten zich niet doen.

Ons wordt gemeld : "De doelgroep is blij dat er ook eens aandacht aan hen wordt besteed." Dat is pas echt betuttelend, alsof ouderen voortdurend bij het handje geleid moeten worden. Een "creatief directeur" meldt ook dat de campagne echt pas geslaagd zal zijn als het woord sportelen ook in het Van Dale-woordenboek verschijnt.

Fat chance !

-- et j'en passe ...

1 comment:

Anonymous said...

Budgetaire tekorten ? Zolang er geld is voor honderden, zoniet duizenden van dit soort totaal overbodige campagnes, om nog maar te zwijgen over marktonderzoeken, enquetes en consulting ??