Carlo De Benedetti

"De Italiaanse zakenman Carlo De Benedetti heeft maandag op 74-jarige leeftijd zijn pensioen aangekondigd. In 1988 probeerde De Benedetti de Generale Maatschappij van België (Société Générale) in handen te krijgen."

Lees : http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_media_telecom/Carlo_De_Benedetti_gaat_met_pensioen.8134884-435.art.

Twee opmerkingen :

-- ik ken minstens een paar van zijn toenmalige Belgische tegenstrevers die er goed aan zouden doen zijn voorbeeld te volgen.

-- ik werkte toendertijd voor een belangrijke, en succesvolle dochter van de SGB. Wij dachten dat de overname van de SGB door De Benedetti een regelrechte ramp zou geworden zijn.

21 jaar later, en met 20/20 vision, vraag ik mij af of het voor mijn voormalige werkgever onder De Benedetti-bestuur wel nog slechter had kunnen aflopen dan het echt gelopen is, verdronken in een soortement moeras ... mede dank zij het diepe strategische inzicht van onze aandeelhouders.

No comments: