Seingevers

Op de website van Het Laatste Nieuws :

"De zowat 7.000 Vlaamse seingevers van wielerwedstrijden staken. Ze weigeren om dit weekend het verkeer te regelen bij alle prof- en amateurkoersen. Daardoor moeten de politie en de organisatoren die taak zelf overnemen. De seingevers zijn boos omdat ze te weinig respect krijgen. Daarom voerden ze de voorbije weken al actie, maar de druppel is een nieuw incident, deze week. Daarbij is een seingever aangevallen toen hij een foutgeparkeerde auto wou opschrijven."

Volhouden, jongens !! Zo raken we misschien ooit verlost van het wielercircus dat ook nog bijna dagelijks breed uitgesmeerd wordt op onze geliefde BRT (geen tikfout !).

Is er een sport die de openbare weg meer teistert dan het wielrennen ? Voor mij hoeft het niet meer, maar ik weet ook dat ik met deze mening zo goed als alleen sta. Voor één keer ben ik geen goede Belg !

Zie ook "Signalers".

6 comments:

Lebbercherrie said...

Het ergste zijn dan nog niet de wedstrijden (hoewel ik genoeg verhalen ken over begeleiders die op wagens staan te schoppen omdat ze niet snel genoeg opzij gaan en seingevers die zich King Of the World voelen), maar de bendes die naast het fietspad, zonder begeleidende wagen door het rood rijden en hun voorrang van links pakken, want och god, och here, ze zouden hun bandjes pijn kunnen doen op het fietspad en och god och here, die twee minuten hun voeten uit de pedalen klikken zijn zo nefast voor hun recordpoging.

En terwijl de politie mensen verbaliseert wegens geen licht dragen (ergens terecht, maar kent u 1 dynamo die onder alle omstandigheden werkt?) rijden zij zonder bel mensen de gracht in.

Ik sta u bij, Pablo, maar het is inderdaad een eenzame kant. Helaas.

Anonymous said...

wielerterroristen, quoi ...

tanja said...

ik sluit mij ook aan bij de klub alhoewel ik het op tv wel graag zie erger ik mij alle dagen ook aan die ### wielerterroristen!!
spijtig dat je gestraft zult worden als je ze van de baan moest rijden.

Anonymous said...

Oei, oei, dat is echt wel te straffe toebak ...

Lebbercherrie said...

Daar ben ik nu ook niet mee akkoord. Ik vind gewoon dat de verkeersregels er zijn om nageleefd te worden. Ik betaal belastingen voor fietspaden, die dan ook nog eens in uitstekende staat zijn, gebruik ze dan ook. Ze zijn er ook om de fietser te beschermen. Een minimum van respect voor fietsers zonder zeemvel in de broek en reclame op de bast zou ook niet misstaan.

Kan je je voorstellen; ik haat voetbal en wielrennen, wat doe ik in godsnaam in België?

tanja said...

ik bedoel wel ivm vd baan rijden die mannen (wielerterroristen) die op de baan rijden terwijl er een fietspad is he!!

ik heb veel respekt voor de zwakke weg gebruiker.maar er zijn grensen...