Red de solidariteit

Een groep academici, vakbonders, kunstenaars en ander "bekend" volk start de petitie "Red de solidariteit" op. Ze willen een tegenstem laten horen, als alternatief voor het "discours van splitsen" dat bij de regeringsonderhandelingen, en in de media, hoogtij viert.

Of zoals het, een beetje zweverig - maar voor een keer mag dat - op de website geschreven wordt : "We zijn Vlaming, Brusselaar of Waal, we zijn Belgen en wereldburgers. We willen niet dat er nieuwe muren worden opgetrokken tussen mensen, tussen regio's en tussen landen. We willen niet dat het solidariteitsbeginsel wordt vervangen door wedijver en egoïsme. Wie wordt er beter van als mensen tegen elkaar worden opgezet?" Al zullen ze wel bedoelen dat de overheersende wedijver en egoïsme vervangen moeten worden door solidariteit ...

Donderdag stelt de groep te Brussel een ‘grote platformtekst’ voor. De website wordt ook pas morgen om 11 uur actief : http://www.reddesolidariteit.be/.

Zeer sterk aanbevolen !!

2 comments:

Anonymous said...

Zie ook :
http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/belgie/595400?wt.bron=homeArt6

Pablo Carpintero said...

Vanmiddag heb ik mijn naam opgegeven voor deze petitie op de pas geopende website. Ik gebruikte mijn Yahoo adres. Toen ik mijn stem wou bevestigen op Yahoo mail liep kon ik mijn inkomende mail niet meer openen. Sindsdien werkt Yahoo mail niet normaal meer. Toeval ? Waarschijnlijk.