Another contrarian

Prins Laurent raadt journalisten aan van beroep te veranderen en schrijvers te worden. Dat zegt hij in een interview met Gazet van Antwerpen en Belang van Limburg.

Wie zou er een betere beroepsgids en consulent kunnen zijn dan deze hooggeplaatste heer met zijn encyclopedische ervaringen ?

Zijne koninklijke hoogheid heeft lang geleden mijn sympathie genoten : in zijn familie moet het niet gemakkelijk zijn om de "contrarian" uit the hangen. Dat er meerdere soorten contrarians zijn met verschillende drijfveren zal ik hier maar niet behandelen. Nochtans - en ook wel daarom - heeft de prins al jaren geleden mijn sympathie en begrip verloren. Ik weet niet of hij nog wel de parabel van de splinter en de balk zou kennen ?

2 comments:

Zimbob said...

Blij te horen dat hij je sympathie uiteindelijk heeft verloren. Niettegenstaande hij een aparte vogel in het zwanennest is, blijft hij net als de rest een zakkenvullende blaaskaak.

Lebbercherrie said...

Doet me denken aan die oude mop over prins Filip.

Op het examen vraagt de leerkracht frans hem :"Qui est Rimbaud?"

Antwoord: "Sylvester Stallone"