Piloot

Een gepensioneerde Belgische piloot belandt in moeilijkheden in Tsjaad. De man had blijkbaar de beste intenties maar ging onvoorzichtig in zee met een "verdachte" organisatie.

Ik lees in de krant dat hij vannacht met een vliegtuig van het ministerie van defensie wordt teruggevlogen naar België. Op vraag van zijn vrouw zal een medische ploeg aan boord zijn.

Een behoorlijk uitzonderlijk en mooi humanitair gebaar ... indien defensie alle Belgen zou gaan repatriëren die in het buitenland in moeilijkheden verzeilen zou Brussel Nationaal (of is die naam veranderd ?) er nog drukker uitzien.

En wie betaalt al die kosten ?

4 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Gisteren was mijn profiel veranderd ; nu heb ik zogezegd een reactie verwijderd bij deze post. Ik begin te geloven dat er toch ergens een dubbelganger een poortje naar mijn blog gevonden heeft ...

Anonymous said...

Voorzorgen genomen. Good luck, buster !

Anonymous said...

De Morgen :

"Repatriëring Wilmart kost belastingbetaler 37.500 euro".