11.11.11

In "100 euro voor 11.11.11 levert miljarden op voor zuiden" verklaart Bogdan Vanden Berghe, algemeen secretaris, de strategie van deze organisatie die werken op structureel en politiek vlak belangrijker vindt dan rechtstreekse ontwikkelingshulp.
.
Dat artikel verklaart haarfijn waarom ik 11.11.11 nooit gesteund heb en ook nooit zal steunen. Ik steun van harte humanitaire campagnes, maar politiek en humanitaire hulp gaan voor mij niet samen.
.
Rechtstreekse hulp is onze verdomde plicht want miljoenen mensen creperen door honger en ziekte, maar structurele hulp is een zaak tussen regeringen en internationale organisaties zoals VN, Unicef en tientallen anderen.
.
De heer Vanden Berghe draagt geen bewijs aan voor zijn titel, die dan ook nogal "goedkoop" en pamfletair overkomt : indien dat waar zou zijn dan gooide ik direct mijn principes overboord om een substantiƫle schenking te doen aan zijn organisatie !
.
Ik twijfel geen halve seconde aan de goede intenties van 11.11.11 en van zijn duizenden vrijwilligers maar voor mij zitten ze op een zijspoor, of tenminste toch een spoor waar ik hen niet wens te volgen. Toch wens ik hen alle succes toe in hun werking.

1 comment:

tanja said...

onlangs iemand in het nieuws geweest hoeveel ze 'maar' overhouden van die 100 euro voor die arme mensen!!dacht dat hij er een boek over geschreven had.