Panne en sommige regels

Omdat ik door een technische panne enkele dagen verloor heb ik een achterstand van een vijftal personen onder mijn rechtstreekse voorouders (geboren of gestorven tussen 26 en 31 juli). Ik vul die zo snel mogelijk aan.

Het zal al opgevallen zijn dat ik behalve voor de persoon waarvan verjaardag of sterfdag wordt gerapporteerd weinig gedetailleerde data gegeven worden. Dat komt omdat de anderen in de loop van het jaar waarschijnlijk ook aan de beurt komen, toch indien de benodigde gegevens al opgedolven zijn.

Met de familienamen spring ik nogal creatief om en vertaal ze meestal naar de huidige vorm ; voor de voornamen gebruik ik dikwijls de oorspronkelijke vorm.

Verder is vermeldenswaard dat ik voor de meeste rechtstreekse voorouders de gezinsreconstructie heb (man, vrouw en kinderen) behalve voor Meerbeke waar ik nog een pak werk heb.

Wie dezelfde families zoekt en denkt dat ik kan helpen neme contact.

No comments: