Smakeloos

In Nederland is een zoveelste rel ontstaan. Het Gemeentemuseum van Den Haag weert enkele foto's van een Iraans-Nederlandse fotografe. 'Ze zijn beledigend voor een groep in de samenleving.' De fotografe is na doodsbedreigingen ondergedoken.

De Standaard heeft enkele foto's gepubliceerd. Ik begrijp gewoon niet niet hoe zulke smakeloze, zinloze troep in een museum terechtkomt. Maar ja, ik ben dan ook niet mee met mijn tijd !

Kunst ? In mijn ogen zeker niet !
Provocatie ? Waarschijnlijk wel.
Zelfoverschatting door de "artiste" ? Zonder meer ja !

Doodsbedreigingen kunnen niet, maar in dit geval ben ik bijna geneigd om te schrijven : wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten ...

2 comments:

Lebbercherrie said...

"smakeloze zinloze troep"? Nog nooit "sterren op het ijs" gezien zeker?

Heb vier foto's gezien op de site van de standaard. Vond het eigenlijk nog heel brave foto's.

Anonymous said...

Neen, beste vriend. Ik heb nog nooit dat programma gezien. Er zijn limieten aan wat ik van mijn ogen en oren verwacht !