Kerken worden groener

Kerknet weet :

"Volgens Italiaanse media zal de paus in zijn volgende encycliek aandacht besteden aan de omgang met het milieu. Hier en daar wordt zelfs geschreven dat Benedictus XVI de eerste ‘groene paus’ wordt. Volgens Vaticanwatcher John Allen is het echter absurd te veronderstellen dat de encycliek louter over het milieu gaat. Anderzijds kan niet ontkend worden dat het milieu en in het bijzonder de klimaatverandering Kerken almaar sterker ter harte gaan. "

In mijn laatste beroepsjaren bracht ik het begrip "core competences" in de groep. Wie zich toespitst op zijn specifieke specialiteiten komt over het algemeen beter uit het marktgewoel.

Ik schreef het voordien al : schoenmaker blijf bij je leest, ook wanneer dat veel moeilijker en misschien uitzichtlozer kan lijken dan de politiek correcte toer op te gaan. Er is nog enorm veel werk op religieus vlak, en de groene jongens voelen er toch ook geen behoefte aan om het evangelie te herschrijven ?? (Dat hoop ik tenminste !) .

Voor de (mogelijks) geïnteresseerden : ik denk niet dat de core competences in de groep mijn pensioen overleefd hebben, maar alla, dat brengt mijn argument niet in gevaar ...

Churches don't need to be green or to save the environment. Let them focus on their core competences !

No comments: