Het kraakt

Het kraakt, het kraakt hard bij de banken, en niet alleen in de USA. Ik volg het nieuws al enkele weken met een half oog, en ik word er niet vrolijker van ... Nu meldt de Tijd dat de subprimecrisis UBS harder treft dan gedacht. Een mooi woordt voor bijna onverantwoord gegoochel met andermans geld, maar ja ... waar zijn banken voor, nietwaar ?

"De Zwitserse bankgroep UBS zal 10 miljard dollar boeken aan bijkomende waardeverminderingen als gevolg van de impact van de kredietcrisis in de Verenigde Staten. Om haar vermogenspositie te verstevigen heeft de bank 13 miljard Zwitserse frank (7,9 miljard euro) aan nieuw kapitaal geplaatst bij investeringsmaatschappijen in Zwitserland en Singapore."
.
Jaja ...
ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij vergis voor die vele miljoenen kleine spaarders, die de eerste dupes zullen worden, maar ik zie een zeer ernstige financiƫle, wereldwijde aardbeving in de maak.
.
Zie ook de vroegere post : "Black Tuesday".

No comments: