Kleinzielige kortzichtigheid

De voorzitster van een eens bloeiende en uiterst belangrijke arbeiderspartij in België over haar ervaringen op de Democratische conventie in Denver, Colorado.

Oude idealen lijken wat vergeten, maar oude aversies niet ... het aantal incorrecte vooroordelen en/of observaties in de enkele geciteerde lijnen is bijna niet te tellen.

"Voor ons, Europeanen, is Amerika soms een vreemd land. Ik sta elke avond versteld als de Conventiedag met een gebed afgesloten wordt. Ik realiseer me plots dat alleen in West-Europa het belang van religie afneemt. De islam drukt haar stempel op de Arabische wereld en grote delen van Afrika, Falun-Gongdemonstranten herinneren mij aan het gebrek aan godsdienstvrijheid in China en gehersenspoelde anti-abortusactivisten symboliseren christelijk fanatisme in de VS. De droom van een open, verdraagzame en pluralistische samenleving is nog veraf."

Indeed !

1 comment:

Zimbob said...

De titel van deze post doet me denken aan een Suske en Wiske strip.

De inhoud iets minder.