Kind-aversie ??

In "Commentaar" laat een redacteur van De Standaard zich even gaan met "Een opstoot van kindaversie" met als ondertitel : "Kinderverbanning is onduldbaar en ook discriminatie".

In zijn artikel heeft hij het in het lang en het breed heeft over het geschil betreffende een chrèche in een Mechels appartementsgebouw. Volgens die journalist - blijkbaar ook een volleerd jurist - kan die totaal niet worden verboden, en zou daarover, indien ik hem goed begrijp, zelfs geen rechtsgeding mogen gevoerd worden.

Indien ik die man zijn redenering verder volg kan en mag ik ook niet verhinderen dat wildvreemde kinderen in mijn eigen tuin zouden komen spelen. Kinderrechten boven alles ? De andere voorbeelden die hij er bijsleurt lijken me ook nogal bij de haren getrokken.

Maar wat me echt kwaad maakt is zijn "kinderachtig" en kleinzielig besluit :

"Rechters moeten die klagers veroordelen wegens het aanspannen van een 'tergend geding'. De straf kan zijn : het verlies van het recht op een pensioen waarvoor die kinderen straks heel veel sociale bijdragen gaan moeten betalen."

Dat is gewoon schandalig ! Die man is de zoveelste *** die vergeet dat gepensioneerden hun ganse leven voor hun pensioen betaald hebben. Dat in het door de staat ontworpen systeem hun geld niet is gespaard maar uitgegeven, dat ze dat geld dus nooit zullen zien en ze voor betaling afhankelijk zijn van de jongere generaties is hun schuld niet. Het is een bewijs te meer van de kortzichtigheid van onze opeenvolgende regeringen en "sociale partners".

Ik begin echt te geloven dat indien die journalist - en zijn politiek correcte soortgenoten en andere kwibussen - nog veel aanhang winnen, de ouderen zware tijden tegemoet gaan. Waarom zouden de jongeren inderdaad nog voor die oudere zakken betalen (toevallig ben ik een van die oudere zakken). Opruimen, dat zootje !

Euthanasie was een eerste stap in de "goede" richting : blijf hier niet lopen, onnuttige schepselen, jullie kosten ons toch alleen maar geld ; het mogelijks afdingen op het pensioenrecht is een tweede.

Mooie maatschappij waarin we leven !

2 comments:

Anonymous said...

Jongeren hebben alleen rechten ; ouderen hebben alleen plichten? Bah !

Pablo Carpintero said...

Vanfaag weeral : aantal operaties bij ouderdomskwalen stijgt fors. Hoe kan dat nu toch - die oudjes vragen al maar meer ?

Ondertoon : opruimen dat zootje.

Maar wat al die mediaprinsen en -prinsessen vergeten is dat hun tijd ook komt, en veel sneller dat ze ook maar kunnen vermoeden !