Erger dan onmacht

In voormeld artikel laat een van de redacteurs van De Standaard zijn licht schijnen over de economische toestand en de vooruitzichten. Ik voel er geen behoefte aan een link in te bouwen, maar wil wel een citaat aanhalen :

"Wie bij ons zijn baan behield (en niet met zijn spaarcenten in aandelen Fortis zat), kan de illusie koesteren dat er alles bijeen weinig aan de hand was.

Ik ben gepensioneerd en heb nooit een aandeel Fortis bezeten. Toch heb ik de crisis zeer duidelijk in mijn nochtans uiterst voorzichtig belegd spaargeld gevoeld en voel ik die nog altijd zeer scherp ; ik vind deze uitspraak een grove en gore veralgemening : komt die man ooit op straat ?

Is er dan nooit een bankcrisis geweest ? Is er in het vertrouwen tussen bank en klant niet duidelijk een diepe kloof ontstaan ? Is het gat dat bankiers en andere economische tovenaars geslagen hebben dan al weer gedempt ?

No comments: