Aandeelhouders ?

Gelukkig ben ik geen jurist, en dus zijn er heel veel juridische kluwens en andere zaken waar ik met mijn beperkt verstand niet bij kan.

Een ervan is : ons wordt verteld dat de staat de facto de enige aandeelhouder van de Fortis Bank is. Wat hebben de aandeelhouders van de Fortis holding dan nog in de pap te brokken bij de geplande (en afgewezen ?) verkoop van een participatie in de Fortis Bank aan Paribas ?

Indertijd werd ons ook verteld dat Belgiƫ voor meer dan vijftig procent van zijn BNP (bruto nationaal product) afhankelijk was van invoer en uitvoer : dat percentage ligt nu nog veel hoger. Maar de productie- of verkoopwaarde van de uitvoer werd dan wel gemeten aan het BNP (toegevoegde waarde zonder aankopen). Ook dat heb ik nooit echt goed gesnapt ; en nu kan het mij geen barst meer schelen.

Maar ja, echt slim ben ik niet ... en misschien zijn er ook veel zaken die ik niet wil begrijpen ...

No comments: