tag:blogger.com,1999:blog-1905536529464344449.post5157820976093932831..comments2023-12-31T18:19:29.768+01:00Comments on The Confused Contrarian: HorecaPablo Carpinterohttp://www.blogger.com/profile/08009844050731269823noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1905536529464344449.post-87634071267843078722009-08-21T15:52:51.372+02:002009-08-21T15:52:51.372+02:00Een zeer duidelijke reactie van een neutraal perso...Een zeer duidelijke reactie van een neutraal persoon :<br /><br />http://www.tijd.be/nieuws/commentaar/Geen_btw-verlaging.8221983-620.art.<br /><br />Een kort citaat :<br /><br />"Maar verbazend genoeg geven de onderzoekers toe dat de grote winnaar de horeca-uitbaters zelf zijn. Zij zien de gemiddelde winstmarge stijgen van 7,8 procent naar 16 procent.<br /><br />Dat is om twee redenen niet rechtvaardig: het kan niet dat de uitbaters hun winst zien verdubbelen terwijl de overheid in de problemen komt en de klant niets merkt. Maar de vraag is ook waaraan de horeca die gunst zou hebben verdiend. De autosector kan alleen maar dromen van een winstmarge van 7 procent. Hetzelfde gaat op voor pakweg de warenhuis- of de toerismesector."<br /><br />Stekke tjiepkes ...pablonoreply@blogger.com